ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ. ΚΩΤΣΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δ. ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗ
«Ο πολιτικός Δονκιχωτισμός δεν έχει θέση πλέον στην σημερινή Ελλάδα»
«Η χώρα μας μπορεί να μετεξελιχθεί σε εκπαιδευτικό και πνευματικό κέντρο της Μεσογείου και της Νότιας Ευρώπης»
Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γιώργος Κωτσός ήταν παρών στην εκδήλωση που διοργάνωσαν η Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Θεσσαλίας με την Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Καρδίτσας, το βράδυ της Πέμπτης στο Παυσίλυπο με θέμα: «Οι εξελίξεις στη δημόσια εκπαίδευση», όπου προχώρησε σε παρέμβαση ενώπιον του κεντρικού ομιλητή, Υφυπουργού Παιδείας κ. Δημήτρη Μπαξεβανάκη.
Ο αιρετός εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης, άσκησε έντονη κριτική στις αλλαγές που επιχειρεί να εφαρμόσει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στον τομέα της εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι δεν χαρακτηρίζονται από πολιτικό ρεαλισμό, ενώ κατέθεσε και προτάσεις για την ριζική αναμόρφωση της παιδείας στη χώρα μας!
Ειδικότερα, στην τοποθέτησή του ο κ. Κωτσός επισήμανε τα εξής:
«Η πολύ δύσκολη και κρίσιμη περίοδο που διανύει η πατρίδα μας έχει προσγειώσει τους πάντες σε μια σκληρή πραγματικότητα την οποία δεν έχει το δικαίωμα να αγνοήσει καμία πολιτική ηγεσία! Οι λογικές που είχαμε ως φοιτητές… «αλίμονο στην πραγματικότητα αν δεν συμφωνεί μαζί μας» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί! Ο πολιτικός Δονκιχωτισμός δεν έχει πλέον θέση στην σημερινή Ελλάδα, διότι για να επιβιώσουμε ως κράτος απαιτούνται άμεσα ρεαλιστικές και αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις. Είναι επιβεβλημένο το συντομότερο δυνατό, όλες οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου να συνεννοηθούν και να διαμορφώσουν ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την παιδεία, με διαχρονική ισχύ, το οποίο θα έχει ως πυρήνα του την παροχή ολοκληρωμένης και πολύπλευρης μόρφωσης και παιδείας στους νέους μας. Το σημερινό Λύκειο, αντί να εκπληρώνει τον ρόλο του ως ουσιαστικός φορέας παραγωγής ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και πολιτών για την κοινωνία μας, έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε έναν βασανιστικό προθάλαμο επιχειρούμενης εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους δοκιμάζουν σκληρά τα όρια των ψυχολογικών και οικονομικών αντοχών τους. Πρόκειται βέβαια για αντιπαιδαγωγική υστερία η οποία θα πρέπει να σταματήσει και μάλιστα γρήγορα!
Είναι ανάγκη το δημόσιο σχολείο να μεταμορφωθεί σε δυναμικό πόλο έλξης για όλους τους μαθητές, με επανεκτίμηση των προγραμμάτων και μεθόδων εκπαίδευσης και την εισαγωγή της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα!
Βασικός στόχος του νέου σχεδιασμού στον οποίο χρειάζεται επιτέλους να συμφωνήσουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις, θα πρέπει να είναι η εμπέδωση των μεγάλων αξιών της προσπάθειας, της συνέπειας και της αριστείας! Έτσι θα αναπτυχθεί στις σχολικές τάξεις, αλλά και στην κοινωνία ο υγιής ανταγωνισμός που αποτελεί προϋπόθεση για την υψηλή αποδοτικότητα των μαθητών- αυριανών πολιτών και τη συνεχή αναβάθμιση των δομών εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Επί πρόσθετα εκείνο που έχω να επισημάνω είναι πως αναφορικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση η πολιτεία μας οφείλει να αναβαθμίσει και να υποστηρίξει στο μέγιστο βαθμό τα δημόσια πανεπιστήμια, ενώ παράλληλα είναι επιβεβλημένο να επιτραπεί στον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει σε ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα μέσα από ένα αυστηρό σύστημα αξιολόγησης.
Είναι τραγικό οι Έλληνες και οι Ελληνίδες να δαπανούν περίπου 1 δις ευρώ για σπουδές των νέων μας στο εξωτερικό. Δεν αποτελεί τιμή για την Ελλάδα που μετέδωσε τα φώτα του πολιτισμού της σε ολόκληρο τον κόσμο, να «διώχνει» τα παιδιά της στο εξωτερικό για να σπουδάσουν! Η ιδιωτική εκπαίδευση προβάλλει πλέον ως πεδίο δράσης λαμπρό για την δημιουργία ενός νέου ισχυρού εκπαιδευτικού, πνευματικού και αναπτυξιακού πυλώνα στη χώρα μας. Αρκεί μονάχα η Ελληνική Πολιτεία να προχωρήσει στην αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος, μία μεταβολή η οποία μπορεί σύντομα να καταστήσει της πατρίδα μας το δυναμικότερο ίσως εκπαιδευτικό και πνευματικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου και της Νότιας Ευρώπης».