Ανάκληση της 137/2024 απόφασης ΔΣ και εκ νέου Έγκριση Κανονισμού Λειτουργίας Κ.Δ.Α.Π. Δήμου Μουζακίου

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

 

Από το  19/2024 Πρακτικό Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

 

Αριθμός Απόφασης:  167 /2024

 

Περίληψη: Ανάκληση της 137/2024 απόφασης ΔΣ και εκ νέου Έγκριση Κανονισμού Λειτουργίας Κ.Δ.Α.Π. Δήμου Μουζακίου

 

 Σήμερα την 28η του μηνός Αυγούστου του έτους 2024 ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:30 το Δημοτικό Συμβούλιο συνήλθε σε δημόσια τακτική, δια ζώσης συνεδρίαση, ύστερα από την αριθμ. 9202/23/08/2024 έγγραφη πρόσκληση της Προέδρου που δημοσιεύθηκε στον ειδικό χώρο ανακοινώσεων του Δήμου και κοινοποιήθηκε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, γνωστοποιήθηκε δε σε όλα τα μέλη αυτού με κάθε πρόσφορο μέσο και αναρτήθηκε αυθημερόν στην ιστοσελίδα του δήμου σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.4 άρθρο 67 ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 του ν.5056/23, για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

 

Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, η Πρόεδρος διαπίστωσε ότι σε σύνολο είκοσι πέντε (25) μελών ήταν:

 

α/α

Μέλη

 

Παρόντες

Απόντες

 

α/α

Πρόεδροι Δημοτικών  Κοινοτήτων

Παρόντες

Απόντες

1

Δασκάλου Φανή-Πρόεδρος ΔΣ

Χ

 

 

1

Αθανασίου Λάμπρος

Χ

 

2

Αγγελάκη Αποστολία

 

Χ

 

2

Τζιβέλης Απόστολος

Χ

 

3

Γκέκας Ιωάννης

Χ

 

 

3

Καρκανιάς Βασίλειος

 

Χ

4

Ζιάκα Μαρία (Μαριάννα)

Χ

 

 

4

Τσίγκας Παναγιώτης

 

Χ

5

Κανιούρας Γεώργιος

 

Χ

 

5

Μιχαηλίδου Μαρία

 

Χ

6

Καραμπέκου Μαρία

Χ

 

 

6

Γάκιας Αθανάσιος

 

Χ

7

Κουτρομάνος Χρήστος

Χ

 

 

7

Κωστάκης Σεραφείμ

 

Χ

8

Κουτσουγιάννης Ιωάννης

Χ

 

 

8

Γρηγορίου Δημήτριος

 

Χ

9

Μπούρμπος Βασίλειος

Χ

 

 

9

Κορώνης Γεώργιος

Χ

 

10

Παπακώστας Γεώργιος

 

Χ

 

10

Σδρόλια Αφροδίτη

Χ

 

11

Πούπης Νικόλαος

Χ

 

 

11

Φωτάκης Δημήτριος

 

Χ

12

Σκρέτας Κωνσταντίνος

Χ

 

 

12

Καραμπέκος Ευάγγελος

 

Χ

13

Τσίγκας Απόστολος

Χ

 

 

13

Σοφογιάννης Βασίλειος

 

Χ

14

Φούντας Γεώργιος

Χ

 

 

14

Μπαλκίζας Χρήστος

Χ

 

15

Φωτίου Ιουλία

Χ

 

 

15

Μούντζιας Κωνσταντίνος

Χ

 

16

Χατζηγούλα Βασιλική

Χ

 

 

16

Γκόλιας Κωνσταντίνος

Χ

 

17

Φροξυλιάς Βάιος

Χ

 

 

17

Κορώνης Κωνσταντίνος

 

Χ

18

Γκινής Επαμεινώνδας

 

Χ

 

18

Τσίντζου Μαρία

 

Χ

19

Καπούλα Στέλλα

 

Χ

 

19

Καταραχιάς Αχιλλεύς

Χ

 

20

Καρανίσας Αντώνιος

Χ

 

 

20

Ευθυμίου Λάμπρος

 

Χ

21

Παναγόπουλος Γεώργιος

Χ

 

 

21

Νίκου Παναγιώτης

 

Χ

22

Πάτας Πέτρος

Χ

 

 

22

Κουτσογιάννης Περικλής

 

Χ

23

Ρέππας Στέργιος

Χ

 

 

23

Τριανταφύλλου-Τίγκα Χριστίνα

Χ

 

24

Σερίφης Ηλίας

 

Χ

 

24

Πατσιαούρας Γεώργιος

Χ

 

25

Τσιώνας Bασίλειος

 

Χ

 

25

Γκερμπεσιώτης Γεώργιος

 

Χ

 

 

 

 

 

26

Μπίτσιος  Σωτήριος

 

Χ

 

 

 

 

 

27

Λασδινός Δημήτριος

 

Χ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα απόντα μέλη κλήθηκαν νόμιμα

 

Ο Δήμαρχος κλήθηκε νόμιμα και προσήλθε στη συνεδρίαση

 

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και η Μούντζια Ουρανία, υπάλληλος του Δήμου, για την τήρηση των πρακτικών.

 

Στη συνεδρίαση παρέστησαν και οι:  κ.Ταμπάκου Μαρία,  Δ/ντρια Διοικ.-Οικ.Υπηρεσιών, ως εισηγητής θεμάτων Η.Δ.

Το Δ.Σ. αφού άκουσε την εισήγηση, έλαβε υπόψη τις ανωτέρω αναφερόμενες διατάξεις, τις τοποθετήσεις, απόψεις των Δημοτικών Συμβούλων όπως αυτές καταγράφηκαν στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης και έπειτα από διαλογική συζήτηση

 

 

 

Αποφασίζει ομόφωνα

 

Α. Ανακαλεί την αριθμ.137/2024 απόφασή του, για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας.

 

Β.Εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας Κ.Δ.Α.Π. Δήμου Μουζακίου, ο οποίος έχει ως εξής:

 

 

 

 

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Menu

 

·ΤΟΜΕΙΣ Κ.Ε.ΔΗ.Β.

 

oΠαιδικός σταθμός «Το στρουμφόσπιτο»

 

oΚ.Δ.Α.Π.

 

oΚ.Δ.Α.Π. ΜΕΑ

 

oΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

oKέντρο Κοινότητας

 

·ΣΚΟΠΟΣ

 

oΣΥΝΘΕΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

 

·ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

oΓράψτε το μήνυμά σας

 

 

 

Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) αποσκοπούν:

 

 

 

Στην δημιουργική απασχόληση των παιδιών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας, εκτός σχολικού ωραρίου, η σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με ατομική ή οργανωμένη δραστηριότητα ή μέσα από οργανωμένες ομάδες εργαστηρίων καθώς και η εξυπηρέτηση των γονέων, ειδικότερα των μονογονεϊκών οικογενειών και των μητέρων που συνήθως είναι εκείνες που επιφορτίζονται με την φροντίδα των παιδιών.

 

 

 

Πλέον των σκοπών ως δημιουργική απασχόληση των παιδιών νοούνται και δράσεις που προάγουν υγιή πρότυπα κοινωνικής ανάπτυξης και διαβίωσης και κατατείνουν:

 

 

 

α) στην καλλιέργεια του σεβασμού στη διαφορετικότητα,

 

β) στην ενημέρωση και εκπαίδευση για την αντιμετώπιση των πρακτικών βίας και εκφοβισμού,

 

γ) στην προαγωγή των αξιών του εθελοντισμού,

 

δ) στην ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης,

 

ε) στην εμπέδωση του σεβασμού προς το πολιτιστικό περιβάλλον,

 

στ) στην ανάπτυξη διατροφικών συνηθειών μέσω της ανάδειξης των ωφελειών της υγιεινής διατροφής,

 

ζ) στην ενημέρωση για την πρόληψη της σεξουαλικής και κάθε άλλης μορφής κακοποίησης.

 

 

 

 Παράλληλος στόχος των Κ.Δ.Α.Π. είναι η ενίσχυση της εναρμόνισης οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, στηρίζοντας την ένταξη ή την παραμονή των γονέων των φιλοξενούμενων παιδιών στην αγορά εργασίας. Στην κοινωνική αποστολή των Κ.Δ.Α.Π. εντάσσεται και η παροχή υποστήριξης στα φιλοξενούμενα παιδιά για τη μελέτη των σχολικών μαθημάτων της επόμενης ημέρας. Αρ. Γ.Π.Δ 11 οικ./31252 (ΦΕΚ Β΄ 2332/2-6-2021)

 

ΑΡΘΡΟ 1: ΣΥΣΤΑΣΗ – ΣΚΟΠΟΣ

 

 

 

Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) είναι Μονάδες δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με καλή υγεία, ηλικίας 5-12 χρόνων. Στις μονάδες αυτές, μπορούν να απασχολούνται και παιδιά με ελαφράς μορφής κινητικά ή αισθητηριακά προβλήματα.

 

Για τη σύσταση και τη λειτουργία των Κ.Δ.Α.Π. ακολουθούνται οι νομοθετικές διατάξεις (ΦΕΚ Β΄ 2332/2-6-2021) και  Γ.Π.Δ11 οικ /59903 (ΦΕΚ Β 3851/18-08-2021) που διέπουν την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τους, ως ελάχιστες προϋποθέσεις, καθώς και να πληρούν και να προσαρμόζονται χωρίς παρέκκλιση στους όρους των ενδεχομένων χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων που υλοποιούνται μέσα από αυτές.

 

 

 

Σκοπός των Κ.Δ.Α.Π. είναι η δημιουργική απασχόληση των παιδιών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας, εκτός σχολικού ωραρίου, η σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με ατομική ή οργανωμένη δραστηριότητα ή μέσα από οργανωμένες ομάδες εργαστηρίων καθώς και η εξυπηρέτηση των γονιών.

 

 

 

Τα Κέντρα μπορούν να διασυνδέονται με τις εκπαιδευτικές μονάδες, τις κοινωνικές υπηρεσίες των Ο.Τ.Α., τους φορείς και τις υπηρεσίες πολιτιστικής, αθλητικής, περιβαλλοντικής κ.λπ. τοπικής παρέμβασης και ανάπτυξης.

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 2: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

 

Τα Κ.Δ.Α.Π. για την εκπλήρωση των σκοπών τους, όπως αυτοί περιγράφονται παραπάνω προβλέπεται να παρέχουν τις παρακάτω υπηρεσίες:

 

 

 

1.    Δημιουργική απασχόληση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών με την ανάπτυξη ατομικής και ομαδικής δραστηριότητας σ’ ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον.

 

2.    Υλοποίηση δράσεων έκφρασης, ψυχαγωγίας και σωματικών δραστηριοτήτων.

 

3.    Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.

 

4.    Ενημέρωση της οικογένειας και παραπομπή σε φορείς που παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες, όποτε και όπου χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 3. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ – ΕΓΓΡΑΦΗ ΠΑΙΔΙΩΝ - ΚΡΙΤΗΡΙΑ

 

ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ -ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 

 

 

Δικαίωμα εγγραφής Εγγραφή παιδιών

 

 

 

Στα Κ.Δ.Α.Π. εγγράφονται παιδιά ηλικίας 5-12 χρόνων. Επίσης εγγράφονται παιδιά με ελαφρός μορφής κινητικά ή αισθητηριακά προβλήματα.

 

 

 

Τα εγγραφόμενα παιδιά προέρχονται κατά κύριο λόγο από την περιοχή του Ο.Τ.Α. στον οποίο ανήκει το Κ.Δ.Α.Π., χωρίς να αποκλείεται η περίπτωση εγγραφής παιδιών που διαμένουν σε όμορη περιοχή, και εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις ή στην περίπτωση που με την εγγραφή εξυπηρετείται ιδιαίτερα οξυμένη κοινωνική ανάγκη των γονέων, η οποία αιτιολογείται ειδικά.

 

 

 

Για την εγγραφή των παιδιών απαιτείται:

 

 

 

1.    Αίτηση γονέα ή κηδεμόνα.

 

2.    Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το οποίο προκύπτει η ηλικία του παιδιού.

 

3.     Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 8 του ν. 3194/2003 (Α΄267) όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 11 του ν. 4229/2014 (Α΄8) ή βεβαίωση παιδιάτρου για την καλή υγεία του παιδιού. Εφόσον σχετικό Ατομικό Δελτίο έχει ήδη εκδοθεί για την υποβολή του στην σχολική μονάδα που φοιτά το παιδί, είναι δυνατόν να προσκομίζεται αντίγραφό του.

 

4.    Αντίγραφο της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος τρέχοντος έτους ή εκκαθαριστικό της Εφορίας του προηγούμενου έτους. Σε περίπτωση που δεν υποχρεούται να υποβάλλει φορολογική δήλωση, βεβαίωση της οικείας ΔΟΥ.

 

 

 

Αιτήσεις εγγραφής υποβάλλονται σε όλη τη διάρκεια του έτους εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.

 

 

 

Κριτήρια επιλογής

 

Τα φιλοξενούμενα παιδιά επιλέγονται με βάση τα κριτήρια και τη σχετική μοριοδότηση που προβλέπονται στο εκάστοτε ισχύον ετήσιο πρόγραμμα χρηματοδότησης από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ένταξη ωφελούμενων σε Κ.Δ.Α.Π.. Εκ των αιτούντων προκρίνονται όσοι έχουν ενταχθεί στο εκάστοτε ισχύον ετήσιο πρόγραμμα χρηματοδότησης από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ένταξη ωφελούμενων σε Κ.Δ.Α.Π., έπεται δε η αξιολόγηση των λοιπών αιτήσεων με βάση τα κριτήρια και τη σχετική μοριοδότηση του ίδιου προγράμματος. Ή όποια άλλα έγγραφα και πιστοποιητικά απαιτεί ο εκάστοτε φορέας χρηματοδότησης υλοποιούμενων δράσεων μέσω των ΚΔΑΠ.(ΦΕΚ Β΄ 2332/2-6-2021).

 

 

 

Μετα την τήρηση της διαδικασίας της παρ.2 του άρθρου 8 (ΦΕΚ Β΄ 2332/2-6-2021) , τυχόν κενές θέσεις καλύπτονται κατά προτεραιότητα από αιτούντες με βάση τον χρόνο υποβολής της αίτησης εγγραφής τους.

 

 

 

Διακοπή Εγγραφής

 

Η διακοπή της εγγραφής  παιδιού ή παιδιών από τα ΚΔΑΠ ενεργείται πάντοτε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μουζακίου, μετά από σχετική εισήγηση του υπευθύνου της δομής και εφόσον συντρέχουν οι πιο κάτω λόγοι:

 

 

 

α) Όταν το ζητήσουν με αίτηση τους οι γονείς ή οι κηδεμόνες των παιδιών.

 

β) Όταν εμφανιστούν σοβαρά προβλήματα στη συμπεριφορά ή την υγεία των παιδιών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από το ΚΔΑΠ, μετά από προηγούμενη επικοινωνία με τους γονείς και ενδεχομένως ειδικό γιατρό ή αρμόδιο φορέα.

 

γ) Όταν κατ' εξακολούθηση και παρά τις σχετικές έγγραφες ειδοποιήσεις στους γονείς, αυτοί δεν συμμορφώνονται με το πρόγραμμα και τους όρους λειτουργίας του ΚΔΑΠ.

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 4. ΜΗΝΕΣ & ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

 

 

 Τα Κ.Δ.Α.Π. λειτουργούν 11 μήνες το χρόνο, από Σεπτέμβριο έως Ιούλιο και προσαρμόζουν το ωράριό τους ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας των σχολείων της περιοχής και πάντα σύμφωνα με όσα αναγράφονται στην άδεια ίδρυσης  και λειτουργίας του.

 

 

 

Διακόπτουν τη λειτουργία τους κατά τις επίσημες αργίες και τις αργίες λόγω εορτασμού εθνικού ή τοπικού γεγονότος ή εορτασμού του  Πολιούχου Αγίου του Δήμου.

 

 

 

Τα Κέντρα μπορούν να συνεχίσουν την λειτουργία τους και κατά τους θερινούς μήνες ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και κατά την κρίση του τελικού δικαιούχου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της Γ.Π.Δ11 οικ./31252 (ΦΕΚ2332/τ.Β./ 02.06.2021) και Γ.Π.Δ11 οικ.15171 (ΦΕΚ 827/τ.Β./ 24.02.2022).

 

 

 

 Τα Κ.Δ.Α.Π. μπορούν να λειτουργούν, από Δευτέρα ως Παρασκευή σε μία (1)  ή δύο (2) τετράωρες βάρδιες, με το εξής ωράριο λειτουργίας :

 

 

 

Χειμερινό:      Α’  βάρδια 14.00 έως 18.00 μ.μ.

 

                        Β’  βάρδια 18.00 μ.μ. έως 22.00 μ.μ.

 

Θερινό:           Α’  βάρδια 8.00 π.μ. έως 12.00 μ.μ.

 

Β’  βάρδια 12.00 μ.μ. έως 16.00 μ.μ.

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 5. ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ  - ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

 

 

Η δυναμικότητα του Κ.Δ.Α.Π. συνάδει με τη δυναμικότητα των κτιριακών του εγκαταστάσεων, όπως αυτή αναγράφεται στην άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του. Στη περίπτωση που το κέντρο λειτουργεί σε δύο (2) βάρδιες, η δυναμικότητά ορίζεται ανά βάρδια.

 

 

 

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις πρέπει να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές των κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (Κ.Δ.Α.Π.) που στεγάζονται κατ’ εξαίρεση σε δημόσια σχολικά κτίρια, όπως αυτές ορίζονται Με το Γ.Π.Δ11 οικ /59903 (ΦΕΚ Β 3851/18-08-2021).

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 6. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ-ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

 

 

 

Τα Κέντρα στελεχώνονται σύμφωνα με το άρθρο 10 του  Γ.Π.Δ11 οικ./31252 (ΦΕΚ2332/τ.Β./ 02.06.2021) και την τροποποιητική Γ.Π.Δ11 οικ.15171 (ΦΕΚ 827/τ.Β./ 24.02.2022).

 

 

 

Το προσωπικό, το οποίο θα στελεχώνει την κάθε δομή  Κ.Δ.Α.Π. θα ορίζεται από το καθ΄ ύλην αρμόδιο όργανο, μετά από αξιολόγηση των αναγκών της κάθε δομής και τον αριθμό των εξυπηρετούμενων παιδιών και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προαναφερόμενες υπουργικές Αποφάσεις.

 

 

 

Ειδικότερα

 

Α. Εξειδικευμένο προσωπικό, για τη δημιουργική απασχόληση, ανάλογα με τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

 

·       Παιδαγωγός ΠΕ

 

·       Νηπιαγωγός ΠΕ

 

·       Γυμναστής/τρια

 

·       Εικαστικός

 

·       Καθηγητής/τρια Μουσικής, Πληροφορικής, Ζωγραφικής, Θεατρολόγος

 

 

 

Οι ανωτέρω θα πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίων Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή κάτοχοι τίτλων σπουδών (Δ.Ε.) σχετικών με τη δημιουργική απασχόληση, σχολών της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής.

 

 

 

Καθήκοντα εξειδικευμένου προσωπικού :

 

- Φροντίζει για τη σωστή ψυχοσωματική υγεία και ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών. Οφείλει να εντοπίζει και να καλλιεργεί τις ικανότητες και δεξιότητες του κάθε παιδιού, να συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση και στην ομαλή ένταξή του στην κοινωνία, είτε μέσα από εξατομικευμένες προσεγγίσεις, είτε μέσα από ομαδικές δραστηριότητες του ημερήσιου προγράμματος ανάλογα με την ηλικία, τις δυνατότητες και τις ανάγκες του.

 

- Προσφέρει με υπομονή και στοργή στα παιδιά όλα τα δημιουργικά μέσα για να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, επιδιώκοντας συνεχώς να βελτιωθεί σε αυτά η ικανότητα συγκέντρωσης, αυτενέργειας, η εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στις προσωπικές τους δυνατότητες. Σε καμία περίπτωση και για οποιοδήποτε λόγο, δεν επιτρέπεται η λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία, η προσβολή της προσωπικότητάς τους και η σωματική τιμωρία.

 

- Συνεργάζεται με το υπόλοιπο προσωπικό και τον/την Διευθυντή/τρια της Δομής για όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη λειτουργία της Δομής όπως π.χ. με την εφαρμογή του ημερήσιου πλάνου απασχόλησης, τον προγραμματισμό εξωσχολικών δράσεων, εορταστικών εκδηλώσεων, την αντιμετώπιση θεμάτων που μπορεί να προκύψουν σε σχέση με τα παιδιά κ.λπ.

 

- Εισηγείται τις ανάγκες εφοδιασμού των αιθουσών για την εφαρμογή του προγράμματος με τα αναγκαία είδη σχετικά με την ειδικότητά του (παιχνίδια, μουσικά όργανα, αναλώσιμα χειροτεχνιών, κ.λπ.).

 

- Συνδράμει σε ομαδικές δραστηριότητες άλλων ειδικοτήτων που συγκεντρώνουν μεγάλη συμμετοχή παιδιών.

 

- Φροντίζει να είναι οι χώροι της Δομής τακτοποιημένοι, φιλόξενοι, με κατάλληλη θερμοκρασία, ασφαλείς, καθαροί και επαρκώς αεριζόμενοι.

 

- Αναζητά διαρκώς νέες δημιουργικές δράσεις για την πολύπλευρη και συνεχώς εξελισσόμενη απασχόληση των παιδιών.

 

- Αναλαμβάνει, πέρα από την απασχόληση των παιδιών σε ομάδες πάνω στο αντικείμενο της ειδικότητάς του, και εξατομικευμένες προσεγγίσεις, ειδικότερα σε παιδιά με ιδιαιτερότητες, μαθησιακές δυσκολίες, ελαφράς μορφής αισθητηριακά και κινητικά προβλήματα, με προβλήματα όρασης ή ακοής, με δυσκολίες ένταξης και κοινωνικοποίησης.

 

- Επιβλέπει τα παιδιά καθ ’όλη τη διάρκεια παραμονής τους στον χώρο του Κ.Δ.Α.Π. και έχει την ευθύνη για την ασφαλή απασχόλησή τους.

 

 

 

Β. Με απόφαση του καθ΄ ύλην αρμόδιου οργάνου του Δήμου ορίζεται υπεύθυνη/ος δομής, πτυχιούχος Π.Ε. ή Τ.Ε. που θα προέρχεται από το προσωπικό της δομής, με τη μεγαλύτερη εμπειρία στο σχετικό αντικείμενο και θα ασκεί τα καθήκοντα της θέσης αυτής επί πλέον των κυρίων καθηκόντων του.

 

 

 

Καθήκοντα Υπευθύνου /ής Δομής:

 

- Τηρεί και συμπληρώνει καθημερινά σε πραγματικό χρόνο την ηλεκτρονική εφαρμογή καταγραφής άφιξης και αποχώρησης παιδιών ή το βιβλίο/κατάσταση παρουσίας παιδιών, αν δεν λειτουργεί ή δεν υφίσταται η ηλεκτρονική καταγραφή και ενημερώνει αρμοδίως για τις απουσίες παιδιών.

 

- Έχει την ευθύνη της επικοινωνίας με τον/την Προϊστάμενο/η ή τον/την υπεύθυνο/η του Αυτοτελούς Γραφείου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Πολιτισμού και τον/την αρμόδιο/α Αντιδήμαρχο ή τον/την Εντεταλμένο/η Σύμβουλο σχετικά με κάθε ιδέα, πρόταση, πρόβλημα ή θέμα που προκύπτει και έχει ως στόχο την\ βελτίωση της λειτουργίας της Δομής, της διατήρησης καλών σχέσεων μεταξύ του προσωπικού και της διασφάλισης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα παιδιά.

 

- Ενημερώνει, ενημερώνεται και συνεργάζεται με τον/την Προϊστάμενο/η ή τον/την υπεύθυνο/η του Αυτοτελούς Γραφείου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Πολιτισμού και τον/την αρμόδιο/α Αντιδήμαρχο ή τον/την Εντεταλμένο/η Σύμβουλο για όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση, την οργάνωση και τη σωστή λειτουργία της Δομής.

 

- Εισηγείται στον/στην Προϊστάμενο/η ή τον/την υπεύθυνο/η του Αυτοτελούς Γραφείου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Πολιτισμού και στον/στην αρμόδιο/α Αντιδήμαρχο ή στον/στην Εντεταλμένο/η Σύμβουλο τις ανάγκες του Κ.Δ.Α.Π. σε προσωπικό, σε παιδαγωγικό υλικό, σε υλικά καθαριότητας, σε πάσης φύσεως εξοπλισμό, για εργασίες επισκευής και συντήρησης του κτιρίου και των άλλων χώρων του, για την επιμόρφωση του προσωπικού.

 

- Αναφέρει αναλυτικά στον/στην Προϊστάμενο/η ή τον/την υπεύθυνο/η του Αυτοτελούς Γραφείου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Πολιτισμού και στον/στην αρμόδιο/α Αντιδήμαρχο ή στον/στην Εντεταλμένο/η Σύμβουλο οποιοδήποτε θέμα ή πρόβλημα τυχόν προκύψει με τα παιδιά, τους γονείς, το προσωπικό, τους προμηθευτές κ.λπ.

 

- Παρίσταται ως εισηγητής στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου  Μουζακίου οσάκις συζητούνται θέματα που αφορούν στο ΚΔΑΠ.

 

- Ενημερώνει τους γονείς για οτιδήποτε αφορά στο/α παιδί/ιά τους και χρήζει αναφοράς/ανακοίνωσης/ενημέρωσης, καθώς και για τις δραστηριότητες και εκδηλώσεις της Δομής.

 

- Είναι υπεύθυνος/η για την καλή και ενήμερη τήρηση όλων των απαραίτητων εγγράφων, καταστάσεων και βιβλίων που πρέπει να τηρούνται στη Δομή σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και να τα προσκομίζει σε κάθε έλεγχο, όταν αυτά ζητηθούν από τις αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές.

 

- Συγκεντρώνει και επεξεργάζεται τις εισηγήσεις του προσωπικού για τις ανάγκες εφοδιασμού και εισηγείται προς τον/την Προϊστάμενο/η ή τον/την υπεύθυνο/η του Αυτοτελούς Γραφείου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Πολιτισμού και τον/την αρμόδιο/α Αντιδήμαρχο ή τον/την Εντεταλμένο/η Σύμβουλο τα αιτήματα για τις προμήθειες αναλώσιμων και λοιπών ειδών, απαραίτητων για τη λειτουργία της Δομής.

 

- Σε συνεργασία με το υπόλοιπο προσωπικό της Δομής και τον/την Προϊστάμενο/η ή τον/την υπεύθυνο/η του Αυτοτελούς Γραφείου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Πολιτισμού και τον/την αρμόδιο/α Αντιδήμαρχο ή τον/την Εντεταλμένο/η Σύμβουλο συντονίζει τις εκτελούμενες δραστηριότητες εντός και εκτός Δομής και καταθέτει προτάσεις για την κατάρτιση του προγράμματος εργαστηρίων.

 

- Συνεργάζεται με το εξειδικευμένο προσωπικό ώστε μέσω του προγράμματος δραστηριοτήτων τα παιδιά να επιτυγχάνουν να αναπτύξουν τη φαντασία τους, την έμπνευσή τους, την αγωνιστικότητά τους, την ελεύθερη σκέψη και έκφρασή τους, το θάρρος τους, τις κοινωνικές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες.

 

- Κατευθύνει και εποπτεύει το παιδαγωγικό έργο και την καθαριότητα των χώρων.

 

- Έχει την ευθύνη για την τήρηση πρόχειρου φαρμακείου.

 

Σε περίπτωση μακράς απουσίας του/της Διευθυντή/ντριας, αντικαθίσταται με Απόφαση Δημάρχου, από άλλον/η υπάλληλο της Δομής.

 

 

 

      Επίσης, συνεργάζεται με τον προϊστάμενο της υπηρεσιακής μονάδας στην οποία η δομή εντάσσεται στον οργανισμό του Δήμου αλλά και όλους τους προϊσταμένους  των οργανικών μονάδων του Δήμου για θέματα διαχείρισης, οργάνωσης & λειτουργίας της δομής.

 

 

 

Προκειμένου να εφαρμοστεί με συνέπεια και αποτελεσματικότητα η υποχρέωση της δομής για καταχώρηση των απαραιτήτων στοιχείων στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έτσι όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 8 της Γ.Π.Δ11 οικ./31252 (ΦΕΚ2332/τ.Β./ 02.06.2021) ορίζεται από τον διευθυντή της δομής  ο εργαζόμενος, που κατά την κρίση του, μπορεί να ανταποκριθεί στις σχετικές ανάγκες καταχώρησης των απαραιτήτων στοιχείων και στην εκτέλεση των λοιπών υποχρεώσεων που προβλέπονται για την δομή.

 

 

 

Γ.   Προσωπικό καθαριότητας – βοηθητικών εργασιών

 

 

 

Ένα (1) άτομο καθαριότητας – βοηθητικών εργασιών σε κάθε Κ.Δ.Α.Π., το οποίο ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε δομής μπορεί να απασχολείται με σχέση εργασίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης ή σύμβαση έργου ή σύμβαση ανεξαρτήτων υπηρεσιών μετά από απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Δήμου .

 

 

 

Το προσωπικό καθαριότητας – βοηθητικών εργασιών εκτελεί τις εργασίες καθαριότητας των εσωτερικών, εξωτερικών χώρων καθώς και κάθε άλλη βοηθητική εργασία που του ανατίθεται από τον υπεύθυνο του κάθε Κέντρου.

 

 

 

Καθήκοντα προσωπικού καθαριότητας – βοηθητικών εργασιών:

 

- Εκτελεί σχολαστικά τις καθημερινές εργασίες καθαριότητας των εσωτερικών, εξωτερικών χώρων, καθώς και κάθε άλλη βοηθητική εργασία που του ανατίθεται από τον υπεύθυνο του Κέντρου.

 

- Εξασφαλίζει την τήρηση των κανόνων υγιεινής που προβλέπονται.

 

- Είναι υπεύθυνο για τον συστηματικό και επαρκή αερισμό όλων των χώρων καθημερινά.

 

- Είναι υπεύθυνο για τον συχνό καθαρισμό των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κ.λπ.) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό. Σημειώνεται ότι οι εργασίες καθαρισμού πρέπει να γίνονται με χρήση γαντιών.

 

- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στον καθαρισμό των αντικειμένων και των επιφανειών με τις οποίες έρχονται σε άμεση επαφή τα παιδιά (τραπέζια, παιχνίδια, μπάλες κ.λπ.).

 

- Οι πλαστικές σακούλες των κάδων, όταν γεμίζουν, πρέπει να δένονται σφικτά και να απομακρύνονται αμέσως. Τονίζεται ότι το προσωπικό, όταν καθαρίζει, θα πρέπει να φοράει γάντια. Επισημαίνεται ότι η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.

 

- Εισηγείται τις ανάγκες εφοδιασμού σε υλικά καθαριότητας και μέσα ατομικής προστασίας.

 

- Χρησιμοποιεί τα υλικά καθαριότητας με μέτρο και σύνεση.

 

 

 

Δ.   Στο Κέντρο δύναται να απασχολείται με συμβάσεις έργου και προσωπικό άλλων εξειδικευμένων ειδικοτήτων ανάλογα με το μέγεθος του Κέντρου και τις ανάγκες των εξυπηρετούμενων παιδιών (π.χ. Παιδίατρος, λογιστής).

 

 

 

Το προσωπικό που θα απασχοληθεί στο Κέντρο (εξειδικευμένο προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας, προσωπικό βοηθητικών εργασιών) πρέπει να υποβάλει πιστοποιητικό υγείας, το οποίο ανανεώνεται ανά διετία, με εξαίρεση την υποβολή ακτινογραφίας θώρακος, η οποία προσκομίζεται ανά τετραετία. Επίσης πρέπει να υποβάλει πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, από το οποίο προκύπτει ότι δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα σε οποιαδήποτε ποινή για κακούργημα ή για ένα από τα πλημμελήματα, τετελεσμένα ή εν αποπείρα, της σωματικής βλάβης και παράβασης των διατάξεων περί ναρκωτικών ή για έγκλημα που αναφέρεται στα ήθη, καθώς και για τα εγκλήματα του άρθρου 336, της παρ. 3 του άρθρου 337, των άρθρων 339,342,348,348Α, 348Β, 348Γ και 351Α του Ποινικού Κώδικα.

 

 

 

Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης του προσωπικού είναι σύμφωνες με το ωράριο του κανονισμού λειτουργίας του Κ.Δ.Α.Π. και την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας της κάθε δομής, η οποία χορηγείται από τη Δ/νση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας.

 

 

 

Ειδικότερα, για το προσωπικό καθαριότητας, ως ώρες προσέλευσης και αποχώρησης ορίζονται μία (1) ώρα νωρίτερα από τις ώρες λειτουργίας του Κέντρου.

 

 

 

Αδικαιολόγητη απουσία του προσωπικού από το Κέντρο κατά τις εργάσιμες ημέρες & ώρες και χωρίς γραπτή άδεια εγκεκριμένη από τον  προϊστάμενο της υπηρεσιακής μονάδας στην οποία εντάσσεται οργανικά το Κ.Δ.Α.Π., δεν επιτρέπεται.

 

 

 

Σε περίπτωση που για οποιαδήποτε λόγο δεν λειτουργεί κάποια από τις βάρδιες των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης  το προσωπικό  οφείλει να  αναπληρώνει τις ώρες εργασίας του σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία συναφή ή παρεμφερή με την ειδικότητά του σε υπηρεσία του Δήμου που θα του υποδειχθεί από τον  προϊστάμενο της υπηρεσιακής μονάδας στην οποία εντάσσονται οργανικά τα Κ.Δ.Α.Π.

 

 

 

Το προσωπικό υποχρεούται να συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία των Κέντρων, να εκτελεί τα καθήκοντά που του αναθέτουν και να φροντίζει για τη διατήρηση πρόχειρου φαρμακείου.

 

 

 

Ως προς τις διαδικασίες πρόσληψης, ανανέωσης/παράτασης συμβάσεων, τυπικά προσόντα,  μισθοδοσία, θέματα αδειών κ.ά. θέματα προσωπικού ρυθμίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για το προσωπικό των Ο.Τ.Α. καθώς και σε περίπτωση συμμετοχής σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και από το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 7. ΕΛΕΓΧΟΣ – ΕΠΟΠΤΕΙΑ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

 

 

 

Ο έλεγχος για την καλή λειτουργία των Κ.Δ.Α.Π. διενεργείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της οικείας Περιφέρειας  σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (Φ.Ε.Κ. 87/τ.Α΄/07-06-2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- Πρόγραμμα “Καλλικράτης”» και τις διατάξεις του Ν.2345/95 (Φ.Ε.Κ. 213/τ.Α΄/95) «Οργανωμένες Υπηρεσίες παροχής προστασίας από φορείς Κοινωνικής Πρόνοιας και άλλες διατάξεις».

 

 

 

Την άμεση διοικητική εποπτεία των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης έχει ο προϊστάμενος της υπηρεσιακής μονάδας στην οποία εντάσσονται οργανικά και ο νόμιμος εκπρόσωπος των δομών που είναι ο εκάστοτε Δήμαρχος.

 

 

 

Ως προς την υλοποίηση της δράσης «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής», τα Κ.Δ.Α.Π. υπάγονται στον κανονιστικό πλαίσιο  που εντάσσεται το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

 

ΑΡΘΡΟ 8. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ -ΤΗΡΟΥΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ

 

 

 

Κάθε δομή Κ.Δ.Α.Π. θα πρέπει να τηρεί

 

 

 

ð  Μητρώο / αρχείο με τα στοιχεία των εγγεγραμμένων παιδιών ανά βάρδια

 

ð  Μητρώο / αρχείο με τα στοιχεία των εργαζομένων

 

ð  Εβδομαδιαίο πρόγραμμα δραστηριοτήτων – εργαστηρίων

 

ð  Πρόγραμμα δραστηριοτήτων – επισκέψεων εκτός δομής.

 

ð   

 

Το βασικό πρόγραμμα των δραστηριοτήτων του Κ.Δ.Α.Π. πρέπει να υλοποιείται στους χώρους στους οποίους στεγάζεται η δομή, στη Διεύθυνση που αναγράφεται στην άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του και οι οποίοι νομίμως έχουν αδειοδοτηθεί.

 

 

 

Σε κάθε δομή Κ.Δ.Α.Π. θα πρέπει να τηρούνται απαραίτητα και να ενημερώνονται καθημερινά από το εκπαιδευτικό προσωπικό της κάθε δομής τα ακόλουθα βιβλία:

 

 

 

α) Δραστηριοτήτων /Συμβάντων

 

β) Παρουσίας / Απουσίας παιδιών

 

γ) Παρουσίας / Απουσίας προσωπικού

 

 

 

Τα προαναφερόμενα βιβλία, θα πρέπει να είναι θεωρημένα από τον  προϊστάμενο της υπηρεσιακής μονάδας στην οποία εντάσσεται οργανικά το Κ.Δ.Α.Π. και με ευθύνη των εργαζομένων της κάθε δομής.

 

 

 

ΑΡΘΡΟ 9. ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

 

 

Οι διατάξεις του Κανονισμού Λειτουργίας των Κ.Δ.Α.Π. συμπληρώνονται ή τροποποιούνται με απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου.

 

 

 

Άλλα θέματα που θα προκύψουν σχετικά με τη λειτουργία του Κ.Δ.Α.Π. και δεν έχουν προβλεφθεί στον παρόντα Κανονισμό Λειτουργίας, θα ρυθμίζονται με απόφαση του ΔΣ του Δήμου.

 

 

 

 

 

Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 167/2024

 

 

 

Αφού συντάχθηκε και διαβάστηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται από όλα τα παρόντα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

                  H Πρόεδρος                                                                                                             Τα μέλη

 

                                    

 

                                                                                                                                          ακολουθούν υπογραφές

 

           ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΦΑΝΗ

 

 

 

ΠΙΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

 

     Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

 

 

 

ΣΤΑΘΗΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ