Ο κ.ΣΠΙΡΤΖΗΣ KAI TA «ΚΟΛΛΗΜΕΝΑ» ΕΡΓΑ ΠΟΥ «ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ»

Του Γιώργου Κωτσού Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου


Έπεσε στην αντίληψή μας μια πολύ πρόσφατη συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών κου Χρ. Σπίρτζη (Εφημερίδα Αγορά, 26 Οκτωβρίου).  Μας έκαναν εντύπωση δύο επισημάνσεις του που ήταν κατηγορηματικές.  Προσπαθήσαμε να κάνουμε μια προσομοίωση των όσων είπε στην περίπτωση της Θεσσαλίας και στα έργα ευθύνης του υπουργείου του.  Παραθέτουμε τις δηλώσεις και τα συμπεράσματα της προσπάθειας μας αυτής.
Η πρώτη δήλωση: «Τα έργα, που ήταν κολλημένα σε όλη τη χώρα, ξεκίνησαν και προχωρούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, και δεν μιλώ μόνο για τους αυτοκινητόδρομους».
Αναζητήσαμε την εφαρμογή για τη Θεσσαλία όσων είπε ο κ. Υπουργός :
•    Έργα στη ΛΑΠ Πηνειού : Δεν ακούσαμε καμία νέα ιδέα για έργα συγκέντρωσης υδάτων περιμετρικά του κάμπου που τόσο ανάγκη έχει η περιοχή μας.  Δεν υπήρξε κανένας σχεδιασμός για την κάλυψη του υδατικού ελλείμματος.  Δεν υπήρξε από το Υπουργείο Υποδομών καμμιά πρόταση ή σχεδιασμός ή έστω κάποια στοιχειώδης δράση για την επεκτεινόμενη αόρατη καταστροφή που συντελείται στον υπόγειο υδροφορέα της θεσσαλικής λεκάνης.
•    Έργα Άνω Αχελώου: Πρόκειται για το εγκαταλελειμμένο φράγμα Συκιάς (με κατασκευασμένο το 65% του φυσικού αντικειμένου) και την πλήρως διανοιγμένη, αλλά ημιτελή ως προς την εσωτερική της επένδυση, σήραγγα μεταφοράς των υδάτων (Πευκοφύτου).  Κοντεύουν δύο χρόνια διακυβέρνησης και δεν είδαμε κάποια συγκεκριμένη ενέργεια του κου Υπουργού. Θα περιμέναμε τουλάχιστον να έχει επισκεφθεί έστω και μια φορά τα έργα ώστε να έχει προσωπική άποψη για την εικόνα εγκατάλειψης και κατάρρευσης που παρουσιάζουν.
Η δεύτερη δήλωση του κου Υπουργού αφορά στην «δράση» του Υπουργείου του «στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας».  Και εμείς μένουμε με την απορία :  Άραγε,  στα πλαίσια αυτής της διαφάνειας, δεν δικαιούται η Θεσσαλία, ο λαός της , οι Αυτοδιοικητικοί της παράγοντες και οι φορείς της να έχουν μια καθαρή ενημέρωση, μετά από σχεδόν δύο χρόνια διακυβέρνησης, για το μέλλον και την προοπτική των εγκαταλελειμμένων έργων επί του Άνω Αχελώου ;  Γνωρίζει καλά ο κ. Υπουργός ότι τα ερωτήματα αυτά είναι πάγια και δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν απαντηθεί πειστικά.
Όμως, εκτός του ότι δεν υπάρχει η παραμικρή πρόοδος στα έργα Αχελώου, οι επιπτώσεις από την αδράνεια της κυβέρνησης είναι εξίσου σοβαρές.  Οι κίνδυνοι σε περίπτωση ισχυρών πλημμυρών και ακραίων φαινομένων παραμένουν στο ακέραιο και απειλούν τα ίδια τα έργα της περιοχής αλλά και τους κατοίκους της.
Γνωρίζουμε καλά ότι τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου έχουν επανειλημμένα ενημερώσει την πολιτική ηγεσία για του κινδύνους αυτούς.  Ο τρόπος διαχείρισης τέτοιων θεμάτων καθορίζει και το μέτρο ευθύνης του καθενός.  Και στο θέμα αυτό, η προσπάθεια του κ. Σπίρτζη να αποσιωπηθούν οι κίνδυνοι αυτοί έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την έννοια της
υπευθυνότητας αλλά και την  διαφάνεια που ο ίδιος διακηρύσσει.
Συνοπτικά, κλείνοντας επαναλαμβάνουμε την δήλωση του Υπουργού κ. Σπίρτζη «Τα έργα, που ήταν κολλημένα σε όλη τη χώρα, ξεκίνησαν και προχωρούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, και δεν μιλώ μόνο για τους αυτοκινητόδρομους» με την ελπίδα και την ευχή ότι σ’ αυτά τα έργα συμπεριλαμβάνονται τόσο αυτά της Λεκάνης Απορροής Πηνειού, όσο και του Αχελώου.
Τέλος καλούμε τον αξιότιμο κύριο Υπουργό να επισκεφθεί τη Θεσσαλία και τα έργα του Αχελώου, ώστε να διαπιστώσει από κοντά την κατάσταση στην οποία βρίσκονται και είμαστε βέβαιοι ότι έτσι θα διαμορφώσει καλύτερη και αντικειμενικότερη άποψη γι’ αυτά.

 

Σε ρυθμούς… Κτηματολογίου αναμένεται να κινηθεί ο Δήμος Μουζακίου τον προσεχή Φεβρουάριο.

Το Δήμαρχο Μουζακίου κ. Γιώργο Κωτσό επισκέφθηκαν  η Κα Σιδεράτου Ε. εκπρόσωπος της «Εθνικό Κτηματολόγιο Και Χαρτογράφηση Α.Ε.» (ΕΚΧΑ Α.Ε.) και οι Κοι Πρέσβελος Ι. & Ακριτίδης Π. μέλη της κοινοπραξίας με τίτλο: «Κοινοπραξία Σύγχρονο Κτηματολόγιο 11Β», εν όψει της επερχόμενης έναρξης της Κτηματογράφησης του υπολοίπου της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, η οποία σύμφωνα με την επιβλέπουσα του έργου θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο του 2017 και θα καταγράψει το δημόσιο και ιδιωτικό ιδιοκτησιακό καθεστώς του Δήμου. Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι πιθανές θέσεις του υπό σύσταση γραφείου Κτηματογράφησης και δημιουργήθηκαν πυλώνες αγαστής συνεργασίας, μια και το γραφείο Κτηματογράφησης θα εγκατασταθεί στην περιοχή  για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. Τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα που αναμένεται να καταγραφούν στον Καλλικρατικό Δήμο Μουζακίου σύμφωνα με την Κα Σιδεράτου ανέρχονται στις 52.500 περίπου.
Μια από τις παραμέτρους της συζήτησης που «ξάφνιασε» θετικά το Δήμαρχο είναι πως οι Ανάδοχοι αποδέχθηκαν άμεσα το αίτημά για το προσωπικό της  στελέχωσης του Γραφείου Κτηματογράφησης να προέρχεται  ντόπιους Μηχανικούς, Δικηγόρους και Γραμματείς. Να τονιστεί ότι στο Κτηματολόγιο καταγράφονται όλα τα ακίνητα και τα εγγραπτέα δικαιώματα πάνω σ’ αυτά, με σκοπό την προστασία και την κατοχύρωσή τους. Δεν έχει την έννοια του φορολογικού ελέγχου. Η πρώτη φάση της κτηματογράφησης είναι η υποβολή δηλώσεων από τους πολίτες που έχουν δικαιώματα σε ακίνητα της συγκεκριμένης υπό κτηματογράφηση περιοχής. Επομένως, οι ιδιοκτήτες ακινήτων του Δήμου, καλό είναι να προετοιμαστούν κατάλληλα, συγκεντρώνοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και προστρέχοντας σε ειδικούς για τη σύνταξη των δηλώσεων. Η υποβολή της δήλωσης είναι υποχρεωτική και πέρα από τα πρόστιμα που επισύρει, αν δεν δηλωθούν τα δικαιώματα επί των ακινήτων, κινδυνεύουν όταν ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση να καταγραφούν ως "αγνώστου ιδιοκτήτη" και να περιέλθουν στο Δημόσιο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εορταστικών εκδηλώσεων επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Μουζάκι 12 Οκτωβρίου 2016

ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Αριθμ.Πρωτ.: 11.797

ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α

Εορταστικών εκδηλώσεων επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940

Α. 26η Οκτωβρίου 2016 ημέρα Τετάρτη

 

1. Γενικός σημαιοστολισμός δημοσίων και ιδιωτικών καταστημάτων, καταστημάτων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, Τραπεζών και οικιών από την ογδόη πρωινή της 26-10-2016 μέχρι τη δύση του ηλίου της 28-10-2016.

Β. 27η Οκτωβρίου 2016 ημέρα Πέμπτη

 

1. Φωταγώγηση δημοσίων και δημοτικών καταστημάτων, καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. και Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 27ης και 28ης Οκτωβρίου 2015.

2. Ομιλίες στα σχολεία σε ειδική συγκέντρωση μαθητών.

3. To απόγευμα της Τρίτης και μέχρι τις 8:00 μ.μ. τα μεγάφωνα του Δήμου θα μεταδίδουν δημοτικά και πατριωτικά τραγούδια.

Γ. 28η Οκτωβρίου 2016 ημέρα Παρασκευή

1. Ώρα 7:30π.μ. θα χτυπήσουν χαρμόσυνα οι καμπάνες των Εκκλησιών με τη μέριμνα των Ιερέων.

2. Ώρα 8:00 π.μ. θα γίνει έπαρση της σημαίας στην πλατεία Δημαρχείου.

3. Ώρα 10:00 π.μ. επίσημη δοξολογία στο Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μουζακίου. Μετά τη δοξολογία θα εκφωνηθεί ο πανηγυρικός της ημέρας από την κ. Χαρίκλεια Καραδήμα, Καθηγήτρια Θεολόγο, του Γυμνασίου Μουζακίου.

Στη συνέχεια Λαός, Αρχές, Σχολεία και Σύλλογοι θα μεταβούν στο Ηρώο των Πεσόντων όπου και θα γίνει επιμνημόσυνη δέηση.

Θα ακολουθήσει ενός λεπτού σιγή, η φιλαρμονική του Δήμου θα παιανίσει προς τιμή των πεσόντων και θα γίνει κατάθεση στεφάνων από τους:

1. Δήμαρχο Μουζακίου

2. Εκπρόσωπο Εθνικής Αντίστασης

3. Πρόεδρο Δημοτικής Κοινότητας Μουζακίου

4. Διοικητή Αστυνομικού Τμήματος Μουζακίου

5. Διοικητή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μουζακίου

6. Λύκειο Μουζακίου

7. ΕΠΑΛ Μουζακίου

8. Γυμνάσιο Μουζακίου

9. 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου

10. 2ο Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου

11. Εκπρόσωπο του Συλλόγου Πολυτέκνων Μουζακίου

12. Εκπρόσωπο του Εμπορικού Συλλόγου Μουζακίου

13. Εκπρόσωπο του Συλλόγου Επαγγελματοβιοτεχνών Μουζακίου

14. Εκπρόσωπο του Λαογραφικού, Πολιτιστικού Συλλόγου Μουζακίου «ΟΙ ΓΟΜΦΟΙ»

15. Εκπρόσωπο του Συλλόγου Αργιθεατών Μουζακίου

16. Αθλητική Ένωση Μουζακίου

Μετά την κατάθεση των στεφάνων θα ψαλεί ο Εθνικός Ύμνος.

4. Θα ακολουθήσει παρέλαση μαθητών, μαθητριών των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίου, Λυκείου και της Φιλαρμονικής του Δήμου, κατά μήκος της Λεωφ. Αντώνη Βασιλείου.

Καλούνται να παραστούν στις εκδηλώσεις οι Αρχές της πόλης, δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου, υπάλληλοι του Δήμου και των Τραπεζών, μαθητές και μαθήτριες των σχολείων, σύλλογοι και σωματεία και όλοι οι κάτοικοι του Δήμου Μουζακίου.

Τα σχετικά με την ιεροτελεστία θα ρυθμίσει ο Αρχιερατικός Επίτροπος.

Για την τάξη θα μεριμνήσει το Αστυνομικό Τμήμα Μουζακίου.

Για την παράταξη ο τελετάρχης του Δήμου.

Τελετάρχης ορίζεται η Στυλιανή Βλάχου.

Οι Πρόεδροι – Πάρεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων παρακαλούνται να μεριμνήσουν για την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων στις Τοπικές Κοινότητες.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΟΣ

Η εισήγηση του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Κωτσού στο συνέδριο της ΚΕΔΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση

Αναγκαιότητα Μεταρρυθμίσεων στη Δημόσια Διοίκηση

Ενίσχυση του Ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

 

Η εισήγηση του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Κωτσού στο συνέδριο της ΚΕΔΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση

 

 

Η τάση για ουσιαστικότερη αποκέντρωση του κεντρικού Κράτους και της Δημόσιας Διοίκησης είναι μια πραγματικότητα που επιβάλουν οι απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων στην πηγή δηλαδή στο άμεσο - τοπικό επίπεδο.

Αποτέλεσμα αυτής της τάσης διεθνώς, είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων και η κατανομή πόρων και προσωπικού από την κεντρική Διοίκηση προς την Αυτοδιοίκηση. Η παραπάνω εξέλιξη αποτυπώνεται χαρακτηριστικά και στην πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ 2014 σύμφωνα με την οποία, για το έτος 2009, το 60% του προσωπικού του Δημόσιου Τομέα απασχολείται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και μόνο το 40% στην Κεντρική Διοίκηση. Ενώ αντίστοιχα για το έτος 2012, οι δαπάνες για το προσωπικό της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά μέσο όρο, στα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ, κυμαίνονται στο 49,4% της συνολικής δαπάνης του κράτους για το προσωπικό. Οι παραπάνω αναλογίες είναι ακόμα πιο έντονες υπέρ της τοπικής διοίκησης στα πιο ανεπτυγμένα κράτη, όπου όσο μεγαλύτερο το επίπεδο ανάπτυξης της χώρας, τόσο μεγαλύτερη η τάση για αποκεντρωμένη διοίκηση.

Παρά τη διεθνή τάση για μεγαλύτερη αποκέντρωση και αντίθετα ακόμα και με τις συνταγματικές αξιώσεις αλλά και την υπογραφή του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας, η δημόσια διοίκηση της χώρας μας και οι δομές οργάνωσης του Ελληνικού κράτους εμφανίζουν έντονο συγκεντρωτισμό και αδυναμία ουσιαστικής αποκέντρωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας είναι ουραγός, στα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ, αφού εμφανίζεται να έχει δαπάνες για το προσωπικό της Αυτοδιοίκησης και Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μόνο 10% των συνολικών κρατικών δαπανών για προσωπικό, ενώ επιπλέον είναι στην προτελευταία θέση των 31 κρατών μελών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τη δαπάνη για επενδύσεις που διενεργεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο σύνολο των δημοσίων επενδύσεων της χώρας, με ποσοστό 24,5% για το έτος 2013.

Η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και η ουσιαστική αποκέντρωση του κράτους, παραμένει ακόμα και σήμερα ένα χρόνιο και δυσεπίλυτο ζήτημα δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας, όπου έχει πολλαπλές επιπτώσεις στα δημόσια οικονομικά, στην οικονομική ανάπτυξη και στην κοινωνική γαλήνη και ευημερία. Να επισημάνουμε εδώ το γεγονός ότι από το 1984 μέχρι σήμερα, εκδόθηκαν 10 Νόμοι και 2 Προεδρικά Διατάγματα που αναφέρονται στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, την προαγωγή τους και την επιλογή προϊσταμένων των οργανικών μονάδων, δίχως να έχει εξασφαλιστεί ακόμα ένα ευρύτερα αποδεκτό - ορθολογικό σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.

Υπάρχει βέβαια και η άποψη ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι για την επίλυση των πρακτικών προβλημάτων της καθημερινότητας του πολίτη, αλλά ίσως τελικά αποτελεί και το πλαίσιο στο οποίο μπορούν να επιλυθούν και τα μεγαλύτερα πολιτικά ζητήματα, αφού οι δημοτικές αρχές είναι αναγκασμένες λόγω της φύσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν να έχουν πιο "πρακτική" προσέγγιση επίλυσης των προβλημάτων ενώ παράλληλα έχουν αναπτύξει  έντονη κουλτούρα συνεργασίας.

Συνεπικουρούμενη η τοπική Αυτοδιοίκηση από το γεγονός ότι οι πολίτες νιώθουν ότι "ανήκουν" περισσότερο σ' έναν συγκεκριμένο δήμο στην καθημερινή τους ζωή, από ότι στο κράτος ή ακόμα και στην Ε.Ε., αποκτά πλεονέκτημα έναντι της κεντρικής διοίκησης αφού δίνει τη δυνατότητα για την πιο ενεργή και άμεση συμμετοχή των πολιτών στα "κοινά" ενισχύοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς. Ενώ παράλληλα ο δήμαρχος, είναι αναγκασμένος να αποκτήσει μια πιο ρεαλιστική και αποτελεσματική προσέγγιση για τα κοινά συγκριτικά με το υπόλοιπο πολιτικό προσωπικό στη χώρα. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι στην πρώτη γραμμή σε όλες τις φάσεις και σε όλες τις εκδηλώσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων,  με τελευταίο παράδειγμα το προσφυγικό ζήτημα που καταρχήν ανέδειξε και εν συνεχεία αντιμετώπισε, αφού αποτελεί τον κοντινότερο στον πολίτη διοικητικό θεσμό.

Όλα τα παραπάνω τεκμηριώνουν την επιβεβλημένη αναγκαιότητα για ουσιαστική αποκέντρωση της δημόσιας διοίκησης που περιλαμβάνει το τρίπτυχο διοικητική αποκέντρωση, δημοσιονομική αποκέντρωση και αποκέντρωση πολιτικής ισχύος.

Σήμερα κατόπιν και των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει το Ελληνικό κράτος στα πλαίσια του Ν.4336/2015 (εφαρμογή 3ου μνημονίου) και με επιτακτική την ανάγκη για βελτίωση της λειτουργίας του κράτους, η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να αποκτήσει μια νέα αναβαθμισμένη θέση στο ευρύτερο πλαίσιο της δημόσιας διοίκησης με περισσότερες αρμοδιότητες και μεγαλύτερη εμπλοκή στις δημόσιες πολιτικές.

Εμείς οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν λέμε εξορισμού  «όχι» στην όποια μεταρρύθμιση ακόμη και στην μεταρρύθμιση του καταστατικού χάρτη της Τ.Α. Η εμπειρία μας όμως μας δίδαξε ότι κάθε σχέδιο μεταρρύθμισης πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και δεσμεύσεις, να δεσμεύεται για το κόστος της επιχειρουμένης αλλαγής , να περιγράφει με ακρίβεια της πηγές χρηματοδότησης αλλά και να διασφαλίζει και την ύπαρξη του κατάλληλου στελεχιακού δυναμικού για να την εφαρμόσει. Σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργηθούν πολύ περισσότερα προβλήματα από τα ήδη υπάρχοντα.

Είναι γεγονός ότι η τελευταία διοικητική μεταρρύθμιση που επιτεύχθηκε με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» στιγματίστηκε αρνητικά από την εφαρμογή των μνημονίων και ταλαιπωρήθηκε αφάνταστα από την οικονομική κρίση. Παρόλα αυτά το νέο χωροταξικό και η μεταφορά πόρων ,έστω και χωρίς την συνοδεία των αντίστοιχων πόρων συνετέλεσαν αποφασιστικά σε μια καλύτερη και πιο σύγχρονη λειτουργία των ΟΤΑ , στην καλύτερη απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ αλλά και στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο «ανθρωπιστικής κρίσης»

Σήμερα μετά από έξι χρόνια από την εφαρμογή του Ν. 3852/10 θεωρώ ότι είμαστε σε θέση να κάνουμε μια ακριβής αποτίμηση του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» και είναι ώριμες οι συνθήκες για να υποβάλλουμε νέες διορθωτικές προτάσεις , αναθεωρήσεις, ώστε να μας προκύψει μια νέα δίκαιη και πιο σύγχρονη διοικητική μεταρρύθμιση.

Προχωρά το έργο της λιθόστρωσης του κεντρικού δρόμου Φαναρίου

Προχωρά το έργο της λιθόστρωσης του κεντρικού δρόμου το Φαναρίου, καθώς μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργο που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LEADER και έχει προϋπολογισμό 285.000 ΕΥΡΩ.
Το υπόλοιπο 50% του δρόμου «ξηλώθηκε» προκειμένου να δοθούν τα σωστά υψόμετρα και ήδη έχει τσιμεντοστρωθεί ώστε στη συνέχεια να επενδυθεί με την ανάλογη πέτρα. Με την παρέμβαση αυτή ταπεινώθηκε η ερυθρά του δρόμου ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος εισροής βρόχινων υδάτων σε παρακείμενες ιδιοκτησίες
Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γιώργος Κωτσός για πολλοστή φορά επισκέφθηκε επί τόπου τις εργασίες και σε συνεργασία με τον ανάδοχο του έργου έχουν λυθεί μέχρι τώρα όλα τα προβλήματα που ανέκυψαν από την υλοποίηση του έργου, καθώς αυτό εξελίσσεται στο κέντρο του χωριού και υπήρξαν ζητήματα που αφορούν τα παρόδια κτίσματα.
Χάρη στην άμεση επέμβαση της τεχνικής υπηρεσίας, αλλά και την σωστή συνεργασία με τον ανάδοχο επιλύθηκαν τα ζητήματα που ανέκυπταν, ενώ σημαντική ήταν και παρέμβαση των Αντιδημάρχων και του προέδρου του τοπικού συμβουλίου όπου μετά από συζήτηση με τους κατοίκους αναζητούσαν και βρέθηκε η βέλτιστη λύση.
Εδώ να θυμίσουμε ότι με το παρόν έργο γίνεται λιθόστρωση του κεντρικού δρόμου του οικισμού Φαναρίου με ορθογωνισμένους λίθους,, επί υποστρώματος από τσιμεντοκονίαμα των 600 kg τσιμέντου, ελάχιστου πάχους 2 εκ., με αρμούς αρμολογούμενους μέσου πλάτους 2 εκ.
Ειδικότερα με την παρούσα μελέτη προβλέπονται και γίνονται οι εξής εργασίες στην κεντρική οδό του οικισμού μήκους 470 μέτρων:
• φρεζάρισμα της υφιστάμενης ασφαλτικής επίστρωσης ελάχιστου πάχους 8 εκ. και αποκάλυψη της οδοστρωσίας με σκυρόδεμα που υπάρχει που θα αποτελέσει την βάση της λιθεπίστρωσης
• καθαίρεση των δύο πλακοστρωμένων τμημάτων της οδού
• κατασκευή υπόβασης με τσιμεντοκονία στο ενδιάμεσο τμήμα της οδού, μήκους περίπου 83 μέτρων, το οποίο είναι σχεδόν οριζόντιο, για να δοθούν οι απαραίτητες κλίσεις και να συγκεντρωθούν τα βρόχινα ύδατα στον άξονα της οδού για να παροχετευθούν από τα εγκάρσια ρείθρα απορροής όμβριων
• λιθόστρωση με ορθογωνισμένους λίθους, επί υποστρώματος από τσιμεντοκονίαμα των 600 kg τσιμέντου, ελάχιστου πάχους 2 εκ., με αρμούς αρμολογούμενους μέσου πλάτους 2 εκ.
• κατασκευή δύο ρείθρων απορροής όμβριων υδάτων και
• αντικατάσταση 150 μέτρων παροχών ύδρευσης.
«Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια σε συνεργασία της τεχνικής υπηρεσίας και του αναδόχου, ώστε να λυθούν όλα προβλήματα που ανακύπτουν από την εκτέλεση του έργου καθώς αυτό εξελίσσεται στο κέντρο του χωριού με συνέπεια να δημιουργούνται θέματα με τη συγκοινωνία και την απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους κατοίκους του Φαναρίου για την υπομονή και την κατανόηση που επιδεικνύουν, καθώς με την εκτέλεση του έργου δημιουργούνται πολλά προβλήματα επικοινωνίας στον κεντρικό δρόμο. Ήδη βρισκόμαστε στην τελική φάση εκτέλεσης και είμαι βέβαιος ότι το τελικό αποτέλεσμα θα αποζημιώσει όλους και θα δικαιώσει την επιλογή μας» δήλωσε ο Δήμαρχος κ. Κωτσός

 

Καταστροφές στο αρδευτικό συγκρότημα του Αγναντερού

Για μία ακόμη φορά θύμα των θρασύτατων ληστών έπεσε το αντλιοστάσιο στο Αγναντερό πλησίον του Παμίσου ποταμού, καθώς για Τρίτη φορά ξηλώνεται όλη ηλεκτρολογική εγκατάσταση όπως επίσης αφαιρέθηκαν τμήματα και του αντλητικού συγκροτήματος.

Οι κλέφτες στην κυριολεξία ξήλωσαν ολόκληρη την ηλεκτρολογική εγκατάσταση, ενώ μπήκαν και μέσα στο κτίριο σπάζοντας τα λουκέτα και αφαίρεσαν ολόκληρα τμήματα του συγκροτήματος.

Η ζημιά είναι πάρα πολύ μεγάλη και αποτιμάται σε μερικές χιλιάδες ΕΥΡΩ.

«Το φαινόμενο της καταστροφής και των κλοπών σε αντλητικά συγκροτήματα συνεχίζεται με συνέπεια η ζημιές που δημιουργούνται να είναι τεράστιες με μεγάλο οικονομικό κόστος και επιβάρυνση των αγροτών καθώς δεν είναι δυνατή η λειτουργία τους και η υποστήριξη της αρδευτικής διαδικασίας. Απευθύνουμε έκκληση στην Αστυνομία να εντείνει τους ελέγχους και τις περιπολίες στις αγροτικές περιοχές καθώς τα κρούσματα κλοπών και καταστροφών των αρδευτικών συγκροτημάτων πληθαίνουν συνεχώς» τόνισε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

 

 

 

Με λαμπρότητα θα γιορτάσει ο Δήμος Μουζακίου τον Άγιο Σεραφείμ

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα θα γιορτάσει και φέτος ο Δήμος Μουζακίου την ανακομιδή και τη λιτάνευση της Τίμιας Κάρας του Αγίου Σεραφείμ επισκόπου Νεοχωρίου και Φαναρίου.
Η τελετή θα λάβει μέρος στον Ι.Ν. Αγίου Σεραφείμ στο Φανάρι την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου και το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Σαββατο 24 Σεπτεμβρίου
18.00 Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου

07.00 Μεγάλη Πολυαρχιερατική Λειτουργία
10.30 Λιτάνευση Τίμιας Κάρας
12.00 Δεξίωση Προσκυνητών

53 θέσεις από την κοινωφελή εργασία εξασφάλισε ο Δήμος Μουζακίου

Με έγγραφό του το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ενημέρωσε το Δήμο Μουζακίου ότι εξασφαλίστηκαν 53 θέσεις από το πρόγραμμα Απασχόλησης Κοινωφελούς Χαρακτήρα.
Τα νέα προγράμματα θα είναι οκτάμηνης διάρκειας και κυρίως απευθύνονται σε μακροχρόνια άνεργους.
Τα έργα που θα υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να στοχεύουν:
• Στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες
• Στη συντήρηση και αναβάθμιση μικρών υποδομών
• Στην αναβάθμιση της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών
• Στη βελτίωση και προστασία του περιβάλλοντος
Στο Δήμο Μουζακίου δόθηκε προθεσμία μέχρι στις 3 Οκτωβρίου να χαρτογραφήσει τις ανάγκες του και να τις δηλώσει στη σχετική υπηρεσία του Υπουργείου και αφού υπάρξει η σχετική έγκριση θα ο Δήμος θα προχωρήσει στη σχετική προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων.
«Πρόκειται για μία εξαιρετικά ευχάριστη εξέλιξη καθώς θα δοθεί η δυνατότητα σε ανέργους της περιοχής μας να απασχοληθούν και ταυτόχρονα στο Δήμο μας να αποκτήσει το απαιτούμενο προσωπικό για την επίλυση τόσο της καθημερινότητας όσο και τρεχουσών αναγκών του. Θα επιδιώξουμε οι διαδικασίες να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό και με νέα δημοσίευσή μας θα ενημερώσουμε τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τη σχετική αίτησή τους» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Καταστροφές στο αρδευτικό συγκρότημα του Αγναντερού

Για μία ακόμη φορά θύμα των θρασύτατων ληστών έπεσε το αντλιοστάσιο στο Αγναντερό πλησίον του Παμίσου ποταμού, καθώς για Τρίτη φορά ξηλώνεται όλη ηλεκτρολογική εγκατάσταση όπως επίσης αφαιρέθηκαν τμήματα και του αντλητικού συγκροτήματος.
Οι κλέφτες στην κυριολεξία ξήλωσαν ολόκληρη την ηλεκτρολογική εγκατάσταση, ενώ μπήκαν και μέσα στο κτίριο σπάζοντας τα λουκέτα και αφαίρεσαν ολόκληρα τμήματα του συγκροτήματος.
Η ζημιά είναι πάρα πολύ μεγάλη και αποτιμάται σε μερικές χιλιάδες ΕΥΡΩ.
«Το φαινόμενο της καταστροφής και των κλοπών σε αντλητικά συγκροτήματα συνεχίζεται με συνέπεια η ζημιές που δημιουργούνται να είναι τεράστιες με μεγάλο οικονομικό κόστος και επιβάρυνση των αγροτών καθώς δεν είναι δυνατή η λειτουργία τους και η υποστήριξη της αρδευτικής διαδικασίας. Απευθύνουμε έκκληση στην Αστυνομία να εντείνει τους ελέγχους και τις περιπολίες στις αγροτικές περιοχές καθώς τα κρούσματα κλοπών και καταστροφών των αρδευτικών συγκροτημάτων πληθαίνουν συνεχώς» τόνισε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

 

Να αυξηθεί το ποσοστό των δημοσίων έργων στο πρόγραμμα LEADER

Ζητά με επιστολή του στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αποστόλου ο πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Με επιστολή του στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αποστόλου ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός ζητά να αυξηθεί το ποσοστό των δημοσίων έργων στο πρόγραμμα LEADER από το 40% που προβλέπεται στον κανονισμό, τουλάχιστον στο 50%.
Το κείμενο της επιστολής του κ. Κωτσού είναι το παρακάτω:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Η διαμόρφωση δράσεων τοπικού ενδιαφέροντος καθώς και η εκλογή στρατηγικών τοπικής ανάπτυξης είναι υψίστης σημασίας στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο πλαίσιο της καλύτερης διαμόρφωσης του κάθε τοπικού προγράμματος που θα στοχεύει στην ανάπτυξη δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της τοπικής οικονομίας , θα πρέπει κατά την άποψή μας να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις : 
Στο πλαίσιο εφαρμογής του υπομέτρου 19.2 περιγράφεται ότι , οι δημοσίου χαρακτήρα παρεμβάσεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 40% της Δημόσιας Δαπάνης του υπομέτρου. Είμαστε πεισμένοι ότι το συγκεκριμένο ποσοστό πρέπει να αυξηθεί άνω του 50%, δίνοντας τη δυνατότητα της υλοποίησης έργων και δράσεων δημόσιου χαρακτήρα που θα διευκολύνουν και θα ενισχύσουν την επιχειρηματικότητα στις περιοχές παρέμβασης. Επιπρόσθετα η  αύξηση του ποσοστού δημοσίων έργων στο συνολικό πρόγραμμα είναι βέβαιο ότι συνδυαστικά θα πυροδοτήσει τις αναπτυξιακές διαδικασίες που τόσο ανάγκη έχει η τοπική αυτοδιοίκηση και η οικονομία της χώρα μας, και που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια είναι σε στάσιμη κατάσταση.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα εξετάσετε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την παρέμβασή μας και θα προχωρήσετε στις απαραίτητες τροποποιήσεις.

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας

Γεώργιος Κωτσός
Δήμαρχος Μουζακίου